lutego 28, 2018

lutego 28, 2018

Czytelnicze podsumowanie lutego


Kolejny miesiąc powoli przechodzi do historii, a zatem przyszedł czas na podsumowanie.

W lutym udało mi się przeczytać dziewięć książek. Co prawda na dzień dzisiejszy jestem w trakcie lektury ,,Czasami kłamię’’ Alice Feeney, ale wszystko wskazuje na to, że ją wieczorem skończę.

W przeciwieństwie do stycznia w tym miesiącu udało mi się trafić na pozycje, co do których nie mam większych zastrzeżeń. Część z nich udało mi się zrecenzować.

Miesiąc rozpocząłem od przygody z nową książką Remigiusza Mroza ,,Nieodnaleziona’’. Tym razem pisarz zaserwował swoim czytelnikom thriller psychologiczny, który równocześnie ukazał się także poza granicami naszego kraju. Sam pomysł powieści nie jest może wyjątkowo oryginalny, ale na plus przemawiają rozwiązania fabularne zastosowane przez autora.



Recenzję ,,Nieodnalezionej’’ znajdziecie pod tym linkiem: Nieodnaleziona - Remigiusz Mróz

W tym miesiącu dwukrotnie miałem przyjemność zapoznać się z twórczością Małgorzaty Rogali. Zarówno ,,Zastrzyk śmierci’’, jak i najnowszą powieść ,,Grzech zaniechania’’ pochłonąłem z prędkością światła. Obie książki oczywiście polecam!



Recenzja ,,Zastrzyku śmierci’’ - Zastrzyk śmierci - Małgorzata Rogala



Recenzja ,,Grzechu zaniechania’’ - Grzech zaniechania - Małgorzata Rogala

W lutym nakładem wydawnictwa Albatros ukazała się druga powieść B.A. Paris. Po bardzo dobrym debiucie (,,Za zamkniętymi drzwiami’’) tym razem thriller ,,Na skraju załamania’’ nie zrobił na mnie aż tak piorunującego  wrażenia. Moją opinię odnośnie tej książki możecie przeczytać w tym miejscu - Na skraju załamania - B.A. Paris




W lutym udało mi się nawiązać współpracę z wydawnictwem Burda książki. Dzięki temu mogłem przedpremierowo zapoznać się z niezwykle interesującym thrillerem psychologicznym autorstwa Louise Jensen ,,Surogatka’’. Powieść od początku do końca trzyma w napięciu. Zapraszam do zapoznania się z recenzją najnowszego thrillera Louise Jensen Surogatka - Louise Jensen



Zachęcony pozytywnymi opiniami sięgnąłem w lutym po debiutancką powieść Bartosza Szczygielskiego ,,Aorta’’. Wybór ten okazał się strzałem w dziesiątkę. Po pierwsze autor wykreował niezwykle wyrazistą i interesującą postać komisarza Gabriela Bysia. Główny bohater to typ osoby, która od początku do końca jest zaangażowana w wypełnienie powierzonego zadania. Wykonuje swoje obowiązki kosztem życia prywatnego. Akcja powieści rozgrywa się w Pruszkowie – mieście, które jest znane przede wszystkim z działalności zorganizowanych grup przestępczych. Szczygielski nawiązuje również w swojej twórczości do mafii, przywołując na pierwszy plan jednego z byłych członków tej organizacji. Miłośnicy mocnych kryminałów powinni być usatysfakcjonowani także fabułą, która jest niejednoznaczna i czytelnik nie jest w stanie przewidzieć kolejnych ruchów wykoncypowanych przez autora. W książce Szczygielski nie unika trudnych tematów. W ,,Aorcie’’ pisarz ukazuje problem prostytucji, przedmiotowego traktowania kobiet. Moim zdaniem na uwagę zasługuje również opis zbrodni, wokół której skupiona jest akcja debiutanckiej powieści Szczygielskiego. Dla mnie osobiście zwłoki bez oczu nie były aż tak szokujące, ale zdecydowanie zaskoczyło mnie to, do czego wykorzystano zagubioną gałkę oczną w dalszej części fabuły! To naprawdę literatura dla ludzi o mocnych nerwach! Ujęły mnie również zabiegi stylistyczne, które zdecydowanie wyróżniają ,,Aortę’’ na tle innych kryminałów. Autor od jednego podrozdziału do drugiego przechodzi za pomocą wybranego słowa. Ten sam wyraz kończy dany fragment i rozpoczyna kolejny rozdział. ,,Aorta'' to pozycja obowiązkowa dla miłośników gatunku. W marcu zamierzam pochłonąć drugą część pruszkowskiej trylogii ,,Krew’’. Spodziewam się kolejnej emocjonującej jazdy rollercoasterem bez trzymanki!



W lutym pierwszy raz zapoznałem się także z twórczością niemieckiego pisarza Andreasa Fohra. Mogę z całą pewnością powiedzieć, że lektura ,,Czarnego szlaku'' nie była czasem straconym. Duża w tym zasługa głównego bohatera, Leonhardta Kreuthnera – policjanta, który zawsze chodzi własnymi ścieżkami. Niepokorny komisarz, pomimo odgórnych zarządzeń, sam podejmuje decyzje i prowadzi na własną rękę śledztwo. Często wpada w tarapaty, ale i tak udaje mu się o wiele szybciej poznać szczegóły zagmatwanej sprawy od osób bezpośrednio nadzorujących śledztwo. Fabuła powieści jest niezwykle zagmatwana. Policjanci prowadzą dochodzenie w sprawie tajemniczego zgonu. Kreuthner wraz z nowo poznaną dziewczyną zjeżdżają na nartach, tzw. czarnym szlakiem i tam znajdują zamarznięte zwłoki kobiety. Wkrótce dochodzi także do kolejnych analogicznych zbrodni. Rozwiązanie zagadki jest powiązane ze zdarzeniami, które miały miejsce w przeszłości i dotyczą działalności organizacji terrorystycznej RAF. Jeśli macie ochotę na intrygujący kryminał z zagmatwaną fabułą i niezwykle zaskakującym zakończeniem, to ,,Czarny szlak’’ na pewno przypadnie wam do gustu.


Pod koniec miesiąca udało mi się nieco nadrobić zaległości związane z serią o Lipowie Katarzyny Puzynskiej. Czwarta część zatytułowana ,,Z jednym wyjątkiem’’ to moim skromnym zdaniem najlepsza z dotychczas przeczytanych przez mnie powieści autorki. Ponownie mamy do czynienia z dużą ilością podejrzanych, ze zmieniającą się jak w kalejdoskopie akcją i nietuzinkowymi postaciami. Ponadto Puzynska, podobnie jak Camilla Lackberg, skupia się nie tylko na samym śledztwie, ale także na życiu prywatnym bohaterów. Jak najbardziej polecam cykl autorki o policjantach z Lipowa!



Miesiąc kończę z thrillerem psychologicznym Alice Finney ,,Czasami kłamię’’. Więcej o tej opowieści napiszę w kolejnym poście. Na razie udało mi się pochłonąć 2/3 książki. Z całą pewnością główna bohaterka mija się od czasu do czasu z prawdą :)




Do zobaczenia w marcu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Kryminalny Świat , Blogger