stycznia 02, 2021

stycznia 02, 2021

C.J. Tudor - Inni ludzie

Czasami moje czytelnicze wybory są nawet dla mnie zaskakujące. Po tym jak nie dokończyłem ,,Kredziarza" C.J. Tudor obiecałem sobie, że nie sięgnę już po żadną książkę, która wyjdzie spod pióra autorki. Tamta pozycja zupełnie mnie nie przekonała. Postanowiłem jednak zrobić pewne odstępstwo i zapoznałem się z jej nową powieścią, która ukazała się niedawno w naszym kraju. Czy tym razem pisarka trafiła w moje czytelnicze gusta?

Gabe po trzech latach od zaginięcia córki nadal nie traci nadziei na jej powrót do domu. Mężczyzna wierzy, że Izzy żyje, chociaż wszelkie dowody są sprzeczne z nadziejami Gabe'a. W tym samym czasie kiedy zrozpaczony ojciec poszukuje dziecka, Fran i Alice są zmuszone uciekać przed niebezpiecznymi ludźmi. Co łączy te dwie historie? Czy ci sami ludzie stoją także za zniknięciem Izzy?

Cieszę się, że dałem drugą szansę C.J. Tudor. Jej najnowsza pozycja praktycznie od początku do końca okazała się niezwykle intrygującą i klimatyczną lekturą. Autorka stworzyła niekonwencjonalną fabułę z wieloma zaskakującymi zwrotami akcji. Tym razem nie przeszkadzał mi sposób prowadzenia narracji. Co prawda koncept fabularny jest zbudowany z perspektywy dwóch historii, które początkowo wydają się nie mieć nic ze sobą wspólnego, ale autorka po nitce do kłębka odkrywa wszystkie znaki zapytania tych dramatycznych zdarzeń. C.J. Tudor napisała thriller, od którego trudno oderwać się.

Autorka oprócz konwencji thrillera skupiła się także na profilu psychologicznym głównych bohaterów. Na uwagę zasługuje przede wszystkim postać Gabe'a. Ból odczuwany przez ojca po stracie ukochanej córki jest niezwykle sugestywny. Pomimo złudnych nadziei Gabe jednak nie poddaje się. Do końca wierzy, że uda mu się trafić na jakiś ślad Izzy.

W ,,Innych ludziach" autorka poruszyła wiele istotnych kwestii, które mogą zamienić wydawałoby się uporządkowane życie w koszmar. Istotnym elementem fabuły są błędy popełnione przez bohaterów w przeszłości. Zaintrygował mnie zwłaszcza wątek poświęcony darknetowi. Ta ciemna strona internetu okazuje się przekleństwem dla ludzi szukających czegoś w rodzaju ulgi, ukojenia bólu...

,,Inni ludzie" oprócz wielu naprawdę mocnych punktów mają też jeden nieco słabszy element - wątek paranormalny. Sam zamysł fabularny był jak najbardziej słuszny, ale niestety sposób wykorzystania tego wątku pozostawia wiele do życzenia. 

Szukacie interesującego, klimatycznego, pełnego zwrotów akcji thrillera? Jeśli tak, to sięgnijcie po nową książkę C.J. Tudor. Polecam!

Moja ocena: 7/10


C.J. Tudor 

,,Inni ludzie"

wyd. Czarna owca 

Tłum. Tomasz Wyżyński 

Premiera: 14.10.2020 roku

Liczba stron: 424.


Dziękuję bardzo Wydawnictwu Czarna Owca za udostępnienie egzemplarza powieści do recenzji.













2 komentarze:

  1. Przypomniałeś mi o tej autorce, bo swego czasu jej książka była mocno promowana w blogosferze. Dobrze wiedzieć, że warto dać drugą szanse, nawet jeśli pierwsza powieść nie przypadnie mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka już czeka na swoją kolej na mojej półce :) Polecam także "Zygzaka". Świetny kryminał polityczny.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Kryminalny Świat , Blogger