października 04, 2020

października 04, 2020

Minka Kent - Musisz mi uwierzyć

,,Musisz mi uwierzyć" to czwarta powieść amerykańskiej autorki Minki Kent wydanej w naszym kraju. Do tej pory miałem przyjemność sięgnąć po dwie jej książki (,,Perfekcyjne kłamstwo" i ,,Złe miejsce") i generalnie udanie spędziłem z nimi czas. Thrillery psychologiczne Minki Kent traktuje jako czystą rozrywkę. Dlatego też bez większych oczekiwań podszedłem do jej nowej powieści. 

Dove Damiani po wielu latach została porzucona przez swojego męża Iana. Od tamtej pory kobieta nie potrafi się odnaleźć. Dove codziennie w drodze do pracy przejeżdża obok swojego dawnego domu, w którym teraz jej miejsce zajęła Kirsten, była przyjaciółka głównej bohaterki. Kiedy niedaleko jej domu zostają znalezione zwłoki Iana wszystkie dowody wskazują na winę Dove. Mężczyzna bowiem został zamordowany w piątą rocznicę ich ślubu. Dove rozpoczyna swoje prywatne śledztwo, by znaleźć prawdziwego zabójcę Iana.

Jeśli wziąć pod uwagę czynnik rozrywkowy, to z całą pewnością ten thriller idealnie nadaje się do tego, by spędzić z nim przyjemnie czas. Ta książka bowiem wpisuje się w schemat gatunkowy. Od początku czytelnik wspólnie z główną bohaterką musi zmierzyć się z próbą odpowiedzi na pytanie, kto dokonał tego brutalnego czynu? Akcja powieści toczy się w dość szybkim tempie. Autorka, jak przystało na tego typu pozycje, stara się wprowadzać element zaskoczenia. Z kolei liczne zwroty akcji sprawiają, że trudno jest odłożyć tę książkę nawet na chwilę. Minka Kent próbuje także wyprowadzić odbiorcę w przysłowiowe pole, podrzucając co jakiś czas fałszywe tropy, ale ten zabieg niestety nie spełnił swojej roli.

Nawiązując bowiem do mojej poprzedniej myśli muszę niestety stwierdzić, że historia wykreowana przez Minkę Kent jest przewidywalna. Ci, którzy często sięgają po thrillery bardzo szybko rozwiążą zagadkę wymyśloną przez pisarkę. Szkoda, że autorce nie udało się umiejętnie ukryć tożsamości sprawcy. Tak naprawdę ta łatwość w odkryciu spiritus movens tej książki ma ogromny wpływ na całościowy odbiór ,,Musisz mi uwierzyć". 

Najnowsza książka Minki Kent do pewnego momentu trzyma w napięciu, ale końcowy brak zaskoczenia sprawia, że mam problem z jej jednoznaczną oceną. Ta przewidywalność to zdecydowanie największy zarzut, jaki mogę przypisać tej powieści.  Nawet jestem w stanie przymknąć oko na dość infantylne zachowanie bohaterek, ale niestety to, co wyróżnia dobry thriller, czyli niespodziewane wyjaśnienie sprawy w tym przypadku kuleje. Dla mnie ,,Musisz mi uwierzyć" to najsłabsza z przeczytanych do tej pory książek Minki Kent. Na pewno nie zamierzam was jednak zniechęcać do sięgnięcia po tę pozycję. Klimat thrillera jest na tyle odczuwalny, że warto wyrobić sobie swoje zdanie odnośnie tej książki.


Moja ocena: 6/10


Minka Kent
,,Musisz mi uwierzyć"
wyd. Filia
przeł. Kinga Markiewicz
Premiera: 30.09.2020 roku
Liczba stron: 333.



Dziękuję bardzo Filia Mroczna Strona za udostępnienie egzemplarza powieści do recenzji.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Kryminalny Świat , Blogger