sierpnia 23, 2019

sierpnia 23, 2019

Sarah A. Denzil - Jedyne dziecko

,,Jedyne dziecko'' to moje drugie spotkanie z twórczością brytyjskiej pisarki Sarah A. Denzil. ,,Morderczyni'' wywarła na mnie pozytywne wrażenie, choć niektóre rozwiązania nie do końca przypadły mi do gustu. W najbliższej przyszłości mam zamiar nadrobić lekturę ,,Milczącego dziecka'' - pierwszej powieści autorki wydanej w naszym kraju. W ostatnich dniach zapoznałem się z najnowszym thrillerem pisarki, który ukazał się nakładem wydawnictwa Filia. Czy ,,Jedyne dziecko'' wpisuje się w schemat idealnego thrillera psychologicznego?


Kat Cavanaugh prowadzi dość wygodne życie u boku bogatego męża i utalentowanej córki. Pewnego dnia jej egzystencja zamienia się w piekło. Na dnie opuszczonego kamieniołomu śledczy znajdują ciało jej jedynego dziecka. Policjant prowadzący sprawę orzeka, że dziewczyna popełniła samobójstwo. Kat nie potrafi pogodzić się z tak postawioną hipotezą. Matka rozpoczyna swoje prywatne śledztwo, którego celem jest odnalezienie zabójcy Grace. Czy rzeczywiście jednak ktoś trzeci przyczynił się do śmierci 17-latki?

Bez wątpienia ,,Jedyne dziecko'' jest thrillerem, który powinien zainteresować potencjalnego odbiorcę. Fabuła skonstruowana przez Denzil jest intrygująca, a tajemnica osnuta wokół śmierci Grace tylko zachęca do tego, by przerzucać kolejne strony książki. Ponadto problemy osobowościowe Kat połączone z jej naturą socjopatyczną sprawiają, że próba odpowiedzi na pytanie, co stało się z jej córką staje się dla czytelnika nie lada zagwozdką.

W ,,Jedynym dziecku'' nie brakuje oczywiście zaskakujących twistów, ale sama akcja toczy się w dość wolnym tempie. W trakcie lektury odczuwałem pewien rodzaj zniecierpliwienia. Główna bohaterka bowiem bardzo często powracała do tych samych dywagacji, co zdecydowanie nie jest mocnym punktem tej książki. Pewnych rozwiązań dotyczących tej tajemniczej sprawy można dość łatwo domyślić się. Może nie zdołałem odkryć wszystkich puzzli w tej wydawałoby się skomplikowanej układance, ale jednak tym razem Sarah A. Denzil nie do końca wyprowadziła mnie w pole. 

W ,,Jedynym dziecku'' autorka porusza szereg problemów, z którymi coraz częściej muszą mierzyć się ludzie w dzisiejszych czasach. Ustami Kat pisarka opisuje skomplikowane relacje pomiędzy dorastającymi dziećmi a ich rodzicami. Analizując historię Kat można wysnuć tezę, że nawet najgorsza prawda jest lepsza od kłamstw i niedopowiedzeń. Wiele tragedii rodzi się właśnie z powodu skrywanych tajemnic.

,,Jedyne dziecko'' to thriller, który co prawda nie wybija się spośród innych tego typu książek, ale wykoncypowana fabuła w połączeniu z przeszłością głównej bohaterki nieco rekompensuje te elementy, które nie do końca podobały mi się. Sprawdźcie na własnej skórze, czy jest to thriller psychologiczny, który zaspokoi wasz czytelniczy głód!


Sarah A. Denzil 
,,Jedyne dziecko''
wyd. Filia
tłum. Joanna Grabarek
Premiera: 14 sierpnia
Liczba stron: 419.







Dziękuję bardzo Filia Mroczna Strona za udostępnienie egzemplarza powieści do recenzji.






5 komentarzy:

  1. 100% moich klimatów czytelniczych, więc chętnie przeczytam. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. myślę, że to kolejna książka, która powinna wylądować w mojej audiobookowej kolejce - wygląda na to, że słuchać się jej będzie wyśmienicie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może zacznę słuchać? :)

      Usuń
    2. zależy jak dużo masz czasu, kiedy coś robisz a głowa wolna ;) ja mam sporo, więc audiobooki się sprawdzają ;)

      Usuń

Copyright © 2016 Kryminalny Świat , Blogger