sierpnia 24, 2019

sierpnia 24, 2019

C.L.Taylor - Teraz zaśniesz

Tajemniczy opis, elektryzująca okładka i wiele pozytywnych opinii zachęciło mnie do przeczytania thrillera autorstwa brytyjskiej pisarki C.L. Taylor. ,,Nie licz na to, że zaśniesz, dopóki nie skończysz tej książki. A kiedy już ją skończysz... nie zaśniesz tym bardziej... - taki opis został umieszczony na okładce książki ,,Teraz zaśniesz''. Czy rzeczywiście w przypadku tego thrillera możemy liczyć na rozrywkę na wysokim poziomie?


Anna nie może poradzić sobie z dręczącymi ją wyrzutami sumienia. Kobieta praktycznie bez szwanku wychodzi z wypadku samochodowego, w którym śmierć poniosły dwie osoby. Od tego feralnego dnia jej życie ulega diametralnej zmianie. Anna ma problemy z zaśnięciem, nękają ją koszmary, ma wrażenie, że ktoś ją prześladuje, a ponadto wszystko wskazuje na to, że jej związek rozpadnie się. Dziewczyna postanawia radykalnie zmienić swoje życie. Przyjmuje posadę w hotelu na dość mrocznej, szkockiej wyspie Rum. Pewnego dnia zatrzymuje się tam grupa siedmiu osób. Każdy z gości skrywa w swoim wnętrzu jakąś tajemnicę. Jeden z nich przybywa tam jednak po to, by pomóc Annie ,,zasnąć''. Czy kobiecie uda się pokonać demony przeszłości?

,,Teraz zaśniesz'' to książka, która niestety nie znajdzie się na mojej liście ulubionych pozycji. Liczyłem na naprawdę mroczną lekturę, która zgodnie z opisem sprawi, że nie będę mógł zasnąć, a w rzeczywistości w trakcie pokonywania kolejnych stron miałem ochotę na sen. C.L. Taylor nie wykorzystała potencjału tak wykoncypowanej fabuły. Początek tej powieści jest zachęcający, ale im dalej w las, tym niestety ciemniej (w tym przypadku gorzej). Niewątpliwie plusem tego thrillera jest umieszczenie akcji na tajemniczej wyspie. Czytając ,,Teraz zaśniesz'' można poczuć duszną atmosferę otaczającej bohaterów przyrody. Warto również uznać za plus wyraźne nawiązanie do twórczości Agathy Chrisie. Taylor umieściła bohaterów w zamkniętej przestrzeni i od początku wiadomo, że wśród nich znajduje się czarny charakter. 

Niestety, ale większość elementów świata wykreowanego przez Taylor nie przekonała mnie. Pomimo że książka nie należy do obszernych pozycji, to miałem problem z jej skończeniem. Akcja toczy się dość wolno i czytając tę książkę odczuwałem ogromne znużenie. Postanowiłem jednak dotrwać do części finalnej, mając nadzieję na zakończenie, które wbije mnie w fotel. Nic takiego jednak nie zdarzyło się. Rozwiązanie wymyślone przez pisarkę jest dość oryginalne, ale na mnie nie zrobiło żadnego wrażenia. Znacznie wcześniej domyśliłem się, kto w tej grze pociąga za sznurki. Co prawda nie spodziewałem się powodów takiego postępowania, ale ta motywacja nie przekonała mnie i niestety tym razem obyło się bez efektu wow.

Jeśli liczycie na porywający thriller, trzymający w napięciu od pierwszej do ostatniej strony, to według mnie ,,Teraz zaśniesz'' nie spełnia tych kryteriów. Jest to powieść z niewykorzystanym potencjałem. Szkoda, bo liczyłem na zdecydowanie lepszą jakościowo powieść. 


C.L. Taylor 
,,Teraz zaśniesz''
wyd. Albatros
przeł. Anna Dobrzańska
Liczba stron: 400.
Premiera: 3 lipca 2019 roku.







Dziękuję bardzo Wydawnictwu Albatros za udostępnienie egzemplarza powieści do recenzji.







6 komentarzy:

  1. Liczyłam właśnie, że to będzie porywający i trzymający w napięciu thriller, jeżeli tak nie jest to nie będę traciła na niego czasu

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zdaniem zabrakło w tej książce napięcia. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. powiem Ci, że możliwe, że słucha się jej lepiej niż się czyta ;) jestem w połowie i jest ok. Może też na mój odbiór wpływa fakt, że nie miałam specjalnie wygórowanych oczekiwań - ot, kolejny thriller do posłuchania, z ciekawym miejscem akcji :) no nic, na razie tyle, więcej powiem jak skończę audiobooka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No być może tak... Ruderecenzuje też słuchała i w miarę jej się podobał ten thriller

      Usuń

Copyright © 2016 Kryminalny Świat , Blogger