stycznia 23, 2018

stycznia 23, 2018

Wspieramy polskich autorów - Adrian Bednarek

Fascynują was historie o seryjnych mordercach? Jeśli tak, to koniecznie musicie zapoznać się z twórczością Adriana Bednarka - autora związanego z wydawnictwem Novae Res i wydawnictwem Zysk i S-ka.


W kolejnym dniu cyklu ,,Wspieramy polskich autorów'' chciałbym przedstawić sylwetkę Adriana Bednarka. Pisarz urodził się w 1984 roku w Częstochowie.Ukończył studia na Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Uwielbia czytać kryminały, a zwłaszcza fascynują go postacie seryjnych morderców.

Wątek seryjnego zbrodniarza wykorzystał w swoich książkach. Losy Kuby Sobańskiego - bezwzględnego mordercy z Krakowa zostały opisane w trzech wydanych do tej pory powieściach autora - ,,Pamiętnik diabła'', ,,Proces diabła'', ,,Spowiedź diabła''.

1. ,,Pamiętnik diabła'' - debiutancka powieść Adriana Bednarka ukazała się nakładem wydawnictwa Novae Res w 2014 roku.


Opis fabuły

Witaj w moim idealnym, pozbawionym wad świecie. Mam dwadzieścia dwa lata i wszystko, czego mógłbyś zapragnąć. Idealną dziewczynę jak z okładki, popularnych znajomych, samochód swoich marzeń, penthouse na ostatnim piętrze i perspektywę jeszcze lepszej przyszłości przed sobą. Jestem z tych, którym życia zazdroszczą inni. Tak opisze mnie każdy, kto choć raz mnie widział. A jaki jestem naprawdę? Ci, którzy mieli okazję się przekonać, nigdy nie będą mogli opowiedzieć swojej historii. Żądze siedzące we mnie są tak wielkie, że nie potrafię oprzeć się pokusie ich zaspokojenia. A zawsze dostaję to, czego chcę. Jeżeli wierzysz w niebo i piekło, to ja jestem ludzkim odbiciem diabła. Przedstawiam Ci mój pamiętnik. Gdy go przeczytasz, nic już nigdy nie będzie takim, jakim dotąd Ci się wydawało. Odważysz się?

Moje serce wciąż wali jak szalone. Na samą myśl, że mój numer dwa widzi moją twarz, przechodzą mnie zimne ciarki po plecach. Ale jest w tym coś jeszcze. Lekkie podniecenie. Myśl, że będzie dokładnie wiedziała, kto kończy jej życie...

źródło opisu: https://novaeres.pl/katalog/tytuly?szczegoly=pamietnik_diabla_i_wyd,druk
źródło okładki: https://novaeres.pl/katalog/tytuly?szczegoly=pamietnik_diabla,druk

Opinie czytelników 

Jest wiele słów, którymi można opisać tą książkę.. dziwna, tajemnicza, momentami brutalna i niezrozumiała... od siebie mogę dodać, że bardzo mnie wciągnęła i zaciekawiła. Sam bohater książki jest dla mnie intrygujący. Zawsze zastanawiało mnie co i jak myśli seryjny morderca, a ta książka jest właśnie odpowiedzią. Ciekawiła mnie do samego końca. Polecam tym, którzy interesują się mordercami, zbrodniami i zagadkami kryminalnymi, tutaj pokazanymi od strony mordercy. Jak dla mnie mega ciekawa historia/http://lubimyczytac.pl/ksiazka/4454268/pamietnik-diabla/okularnica.

Był to zdecydowanie jeden z najlepszych debiutów jaki czytałam! I choć nie jestem profesjonalnym krytykiem literackim, patrzę na książkę w sposób najważniejszy i najbardziej istotny - patrzę oczami zwykłego czytelnika! Pan Bednarek mnie zachwycił. Bez dwóch zdań. Świadczą o tym moje nieprzespane noce, które spędziłam nad tą książką!/http://czytam-bo-lubie-ksiazki.blogspot.com/

2. ,,Pamiętnik diabła'' - druga część losów Kuby Sobańskiego ukazała się nakładem wydawnictwa Zysk i S-ka w 2015 roku.



Opis fabuły

Morderca zwany Rzeźnikiem Niewiniątek kilka lat temu siał terror na ulicach Krakowa. Sprawił, że ulice opustoszały, a dziewczyny bały się zostawać same w domach. Rozpętał chaos, który uczynił go sławnym na całą Polskę. Ujęty przez policję i skazany na dożywocie, został zabity przez współwięźnia. Teraz jest tylko miejską legendą, mrocznym wspomnieniem, opowieścią służącą ku przestrodze dla nieostrożnych młodych kobiet. Tak uważają wszyscy oprócz mnie…


Tylko ja wiem, że Rzeźnik Niewiniątek nigdy nie został złapany, żyje i ma się całkiem dobrze. Widzę jego twarz za każdym razem, gdy spojrzę w lustro. Od kilku lat moja niezwykła potrzeba przegrywa ze strachem przed popełnieniem błędu. Żeby uciszyć mroczne myśli, skupiam się na budowaniu adwokackiej kariery. W Krakowie i okolicach dochodzi do serii rytualnych mordów na prostytutkach. Policja po długich poszukiwaniach w końcu aresztuje podejrzanego. Jestem coraz lepszym prawnikiem, dlatego wkrótce będę miał okazję poznać osobiście Rozpruwacza z Krakowa jako jego obrońca. Wraz z nim w moje życie wpisze się Ona, wywołując mroczną arię pobudzającą najskrytsze pragnienia.


Wejdź do mojego świata, spróbuj zrozumieć żądze, które każą mi zabijać i przekonaj się, że prawdziwe zło ma tylko jedno oblicze… Ludzkie.

źródło opisu: http://www.sklep.zysk.com.pl/proces-diabla.html 
źródło okładki: http://ksiazki-moj-maly-swiat.blog.pl/2015/12/06/proces-diabla-adrian-bednarek/


Opinie czytelników


Adrian Bednarek wymyślił genialny pomysł na fabułę dalszych losów Rzeźnika Niewiniątek, bowiem koncepcja spotkania się dwóch seryjnych morderców, z których jeden broni drugiego, była dla mnie sporym zaskoczeniem. Dzięki temu z wielką niecierpliwością czytałam kolejne strony, by zobaczyć jak cała ta kuriozalna sytuacja się rozwinie/http://www.subiektywnieoksiazkach.pl/ 

Pisarski potencjał Adriana Bednarka dostrzegłam już w jego poprzedniej książce - a ta jest o wiele lepsza, bardziej dopracowana. Nie ma w niej nic, co mogłabym skrytykować. Ta powieść jest doskonała pod każdym względem. A ja czytając, sama nie wiem, jakie emocje wzbudza we mnie Kuba Sobański - współczucie dla strasznie skrzywdzonego dziecka, czy też nienawiść do odrażającego, sadystycznego mordercy... Może jedno i drugie? A co poczujecie Wy? Przekonajcie się sami - to nie będzie czas stracony/http://lubimyczytac.pl/ksiazka/265040/proces-diabla/książniczka


3. ,,Spowiedź diabła'' - w lutym 2017 roku nakładem wydawnictwa Novae Res pojawiła się na rynku księgarskim trzecia część cyklu z seryjnym mordercą Kubą Sobańskim.




Opis fabuły


Jestem diabłem. Sam tak stwierdzisz, gdy dowiesz się, co zrobiłem.

Siedemnastoletnia Sonia, dziewczyna z dobrego i bogatego domu, zostaje oskarżona o zabójstwo brata bliźniaka. Odurzony alkoholem i narkotykami chłopak zastaje ją podczas erotycznej randki on-line, a następnie wypada z balkonu, skręcając sobie kark. Zrozpaczeni rodzice usiłują ratować przynajmniej ostatnie ze swoich dzieci i za kwotę dwóch milionów złotych wynajmują kancelarię Kuby Sobańskiego oraz jego wspólniczki Sandry. Tymczasem z kliniki odwykowej wychodzi dawna dziewczyna Kuby, Julia – obecnie pisarska celebrytka, autorka bestsellerowej książki „Sypiałam z Rzeźnikiem Niewiniątek”.


źródło opisu: https://novaeres.pl/katalog/tytuly?szczegoly=spowiedz_diabla,druk
źródło okładki: https://novaeres.pl/katalog/tytuly?szczegoly=spowiedz_diabla,druk

Opinie czytelników

Jednym słowem REWELACJA! Wielka różnica między pierwszym, debiutanckim tomem, a tym, trzecim już z kolei. Widać, jak autor rozwija swój warsztat. Adrian, jest naprawdę świetnie, pisz dalej, oby szybko, bo nie chcę czekać rok na dalszy ciąg/http://lubimyczytac.pl/ksiazka/4199826/spowiedz-diabla/Nina


Dawno żadne książki nie wzbudzały we mnie tyle sprzecznych uczuć, do tego, wstyd się przyznać, ale ja w jakimś stopniu kibicowałam tytułowemu Diabłu, żeby nie został złapany... Ciągłe napięcie, obrzydzenie i fascynacja sposobem działania głównego bohatera, jego psychika otwarta przed nami jak księga. Czułam prawdziwy strach czytając "Spowiedź Diabła", chyba na horrorach filmowych aż tak bardzo już się nie boje, jak bałam się czytając . Zakończenie wbija w fotel i powoduje złość, że trzeba czekać na kontynuację.../http://lubimyczytac.pl/ksiazka/4199826/spowiedz-diabla/żurawie_origami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Kryminalny Świat , Blogger