listopada 18, 2020

listopada 18, 2020

Alex North - W cieniu zła

W zeszłym roku niemal cały bookstagram zachwycał się książką Alexa Northa ,,Szeptacz". Ja również zaliczałem się do grona entuzjastów tej powieści, ale mimo wszystko liczyłem na coś więcej. Spodziewałem się bardziej mrocznej treści i elektryzującego zakończenia. Jak na tle poprzedniej pozycji wypadła nowa książka autora ,,W cieniu zła"?

Po traumatycznych przeżyciach z dzieciństwa Paul wraca do rodzinnej miejscowości, by zająć się umierającą matką. Po przyjeździe do domu okazuje się, że powróciły demony z przeszłości. W okolicy doszło bowiem do morderstwa przypominającego zbrodnię sprzed lat. Czy to możliwe, że inicjatorem tego czynu był Charlie Crabtree, były przyjaciel Paula? 

,,W cieniu zła" to książka specyficzna pod niemal każdym względem. Początek historii wykoncypowanej przez Alexa Northa toczy się w dość spokojnym tempie. Generalnie nie jest to powieść, w której sama zagadka kryminalna jest najistotniejszym komponentem świata przedstawionego. Oczywiście jest to jeden z ważnych punktów zarysowanej fabuły, ale warto także zwrócić uwagę na elementy oniryczne, które wyróżniają tę książkę na tle literatury gatunkowej. Przerzucając kolejne strony ,,W cieniu zła" często miałem wrażenie, że wydarzenia rozgrywają się w głowie głównego bohatera. Po pewnym  czasie moje przewidywania okazywały się błędne. Fascynujące w nowej książce Northa jest to, że tak trudno odróżnić prawdę od marzeń sennych.

Historia wymyślona przez autora po raz kolejny udowadnia, że od przeszłości trudno uwolnić się. Doskonałym przykładem tej tezy jest postać Paula. Mężczyzna, pomimo ucieczki z rodzinnej miejscowości, nie jest w stanie zapomnieć o wydarzeniach sprzed lat. Pan Czerwone Ręce ciągle ma nad nim przewagę...

Nie jest to może książka, przy której odczuwałem napięcie czy też miałem ciarki na plecach, ale zdecydowanie fabuła wykreowana przez autora wciąga. Klimat powieści zdecydowanie działa na wyobraźnię czytelnika. Jedynym minusem ,,W cieniu zła" jest tożsamość sprawcy. Miałem nadzieję, że końcowe rozwiązanie okaże się wisienką na torcie. Niestety mnie zakończenie nie przekonało.

Jeśli szukacie klimatycznej historii z oryginalnymi konceptami, to nowa powieść Northa powinna sprawić wam czytelniczą satysfakcję. Polecam!

Moja ocena: 7/10


Alex North

,,W cieniu zła"

Wyd. Muza

Tłum. Paweł Wolak

Premiera: 28.10. 2020 roku

Liczba stron: 416.


Dziękuję bardzo Wydawnictwu Muza za udostępnienie egzemplarza powieści do recenzji.







1 komentarz:

Copyright © 2016 Kryminalny Świat , Blogger