sierpnia 27, 2020

sierpnia 27, 2020

Przemysław Piotrowski - Sfora

Po przeczytaniu ,,Piętna'' z niecierpliwością, ale też z dużymi obawami czekałem na kontynuację kryminalnych zmagań komisarza Igora Brudnego. Premierowa część serii w mojej opinii była genialna, więc liczyłem ponownie na niezapomnianą literacką przygodę. Czy ,,Sfora'' poziomem dorównała swojej poprzedniczce?

W Zielonej Górze i w jej okolicach ponownie dzieją się niepokojące rzeczy. Śledczy trafiają na zmasakrowane zwłoki zakonnicy. Kobieta została zamordowana. Dodatkowo jej ciało rozszarpała  grasująca w zielonogórskich lasach sfora wilków. Z badania zwłok, jak i odnalezionej w innym miejscu ręki wynika, że to ludzkie zęby są odpowiedzialne za ten makabryczny czyn. W mieście panuje atmosfera niepokoju. Inspektor Romuald Czarnecki do swojego zespołu powołuje komisarza Igora Brudnego i Julię Zawadzką, pracujących na co dzień w stolicy. Kim jest morderca? Czy jego działania są powiązane w jakiś sposób z przeszłością komisarza Brudnego?

Przemysław Piotrowski ponownie to zrobił! Napisał rewelacyjny, wciągający, trzymający w napięciu kryminał! Co prawda nadal na mojej prywatnej liście nieco wyżej znajduje się ,,Piętno'', ale ,,Sfora'' to udana kontynuacja. Na uwagę zasługuje zwłaszcza pomysł fabularny. Autor zdołał powiązać ze sobą wiele wątków. Zwłaszcza wielkie brawa należą mu się za logiczne połączenie wydarzeń aktualnych z przeszłością. Bardzo podobał mi się klimat ,,Sfory'' - gęsta, mroczna atmosfera, mróz,  ciemny las,  a w  nim nieobliczalna wataha wilków. Czyż to nie brzmi zachęcająco? 

Ponadto genialnie została oddana postać sprawcy. Po raz kolejny nie zawiódł mnie swoim postępowaniem komisarz Brudny. Jego nietuzinkowy charakter, a zwłaszcza traumatyczna przeszłość sprawiają, że po tym bohaterze można spodziewać się wszystkiego. Jeśli miałbym się do czegoś przyczepić, to nie do końca podobało mi się zakończenie. Na szczęście epilog jest wprowadzeniem do trzeciej części i wszystko wskazuje na to, ze tam emocje sięgną zenitu.

Jeśli jeszcze nie znacie tej kryminalnej serii, to warto wkroczyć do świata wykoncypowanego przez Przemysława Piotrowskiego. ,,Sfora'' to krwista, mroczna i emocjonująca historia. Polecam!


Moja ocena: 7,5/10



Przemysław Piotrowski

,,Sfora''

wyd. Czarna Owca

Premiera: 12.08.2020 r.

Liczba stron: 536



Dziękuję bardzo Wydawnictwu Czarna Owca za udostępnienie egzemplarza powieści do recenzji.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Kryminalny Świat , Blogger