sierpnia 28, 2020

sierpnia 28, 2020

Marek Stelar - Blizny

Po książki Marka Stelara chciałem już sięgnąć jakiś czas temu, ale dziwnym trafem nie udało się. Słyszałem wiele pozytywnych opinii o twórczości autora, więc kiedy otrzymałem egzemplarz recenzencki jego najnowszej powieści ,,Blizny'', nie wahałem się nawet przez chwilę i od razu przystąpiłem do lektury. Czy nazwisko Stelar dołączyło do listy moich ulubionych polskich pisarzy?

Nadkomisarz Tomasz Rędzia ze szczecińskiej Komendy Policji zostaje wezwany na plac budowy, gdzie odnaleziono zwłoki w dość zaawansowanym stanie rozkładu. Śledztwo, za które odpowiada, prowadzi do jego szkolnych lat i pewnej wycieczki klasowej, zakończonej tragedią. Czy rzeczywiście ofiara miała jakiś związek z wydarzeniami sprzed 26 laty?

Po przeczytaniu pierwszych stu stron miałem wrażenie, że to kolejny z tych przegadanych kryminałów, o którym szybko zapomnę. Na szczęście czasami moje przypuszczenia nie sprawdzają się. Tak było w przypadku tej historii. Wprowadzenie wątku z przeszłości i logiczne połączenie minionych wydarzeń z teraźniejszością zaciekawiło mnie do tego stopnia, że musiałem poznać rozwiązanie tej mrocznej zagadki. Autor potrafi umiejętnie wyprowadzić czytelnika w pole. Stelar podsuwa wiele mylnych tropów, a ostatecznie puenta tego skomplikowanego śledztwa jest zaskakująca. 

,,Blizny'' to nie tylko wciągająca i trzymająca w napięciu historia. To także rewelacyjnie wykreowani bohaterowie. Postacie stworzone przez autora są realistyczne. Posiadają wiele przywar ludzkich i muszą zmagać się z trudami życia codziennego. Główny bohater, nadkomisarz Tomasz Rędzia, to niezwykle oryginalna osobowość - niepokorny typ, pełen sprzeczności.

Marek Stelar napisał naprawdę mocny, wyrazisty kryminał. Jeśli dawno nie czytaliście dobrej książki, to warto zapoznać się z tym tytułem. Już niedługo zamierzam nadrobić zaległości i wyjąć z półki ,,Intruza'' - tegoroczną powieść autora. Liczę na kolejne emocje w wykonaniu Maka Stelara. Polecam!

Moja ocena: 8/10



Marek Stelar

,,Blizny''

wyd. Filia 

Premiera: 2 września 2020 roku

Liczba stron: 398.



Dziękuję bardzo Filia Mroczna Strona za udostępnienie egzemplarza powieści do recenzji.




3 komentarze:

  1. Coś dla mnie, lubię mocne kryminały :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam, ale zapowiada się ciekawie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Autor jest mi nieznany, ale skoro to kryminał, który zapada w pamięć to chętnie dam tej książce szansę. Ostatnio nieczęsto trafiam na powieści o morderstwie, które zapamiętuję na dłużej.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Kryminalny Świat , Blogger