czerwca 07, 2020

czerwca 07, 2020

Marcel Moss - Pokaż mi

Dwie pierwsze książki autorstwa Marcela Mossa przypadły mi do gustu. Z ciekawością i z pełnym napięcia oczekiwaniem wypatrywałem jego nowej pozycji. Kiedy jednak zobaczyłem, że tym razem twórca znanego profilu w social mediach napisał thriller erotyczny, to byłem lekko przerażony. Jak zapewne wiecie nie sięgam po taką tematykę, ale w tym przypadku zrobiłem odstępstwo. Po udanych jakościowo wcześniejszych powieściach liczyłem na to, że ,,Pokaż mi'' to będzie kolejna emocjonująca lektura. Na szczęście tym razem moje obawy okazały się nieuzasadnione.


Łukasz to młody i ambitny mężczyzna, który od pewnego czasu zmaga się z problemami w życiu prywatnym i zawodowym. W pracy nie potrafi poradzić sobie z wymagającą i nastawioną do niego negatywnie szefową. Jego siedmioletni związek przechodzi kryzys. Łukasz czuje się emocjonalnie wypalony i potrzebuje nowych bodźców. Za namową przyjaciela decyduje się na zainstalowanie  w swoim telefonie aplikacji ,,Pokaż mi''. W tej wirtualnej rzeczywistości użytkownicy walczą o zdobycie jak największej ilości punktów. Główną nagrodą jest spotkanie z tajemniczą Królową. Osoba, o której względy walczą mężczyźni wymyśla dla nich wiele nietuzinkowych zadań. Często te polecenia są związane ze sferą erotyczną. Z każdym dniem znudzony swoim związkiem Łukasz coraz bardziej angażuje się w relację z Królową. Za wszelką cenę pragnie wspiąć się na pierwsze miejsce w rankingu, by spotkać się z tą niezwykle tajemniczą i podniecającą postacią.

Kilka dni po skończonej lekturze mogę wam śmiało napisać, że Marcel Moss trzyma poziom. ,,Pokaż mi'' to taki typ powieści, która wciąga od pierwszej do ostatniej strony. W tej książce są oczywiście elementy erotyczne, ale nie obawiajcie się, to nie jest pozycja opisująca szczegółowo aspekty życia seksualnego. Miłośnicy twórczości Blanki Lipińskiej mogą poczuć się rozczarowani. Z kolei zwolennicy mocnych i zaskakujących thrillerów z całą pewnością będą usatysfakcjonowani.

Powieści Marcela Mossa uczą. W ,,Pokaż mi'' autor uzmysławia swoim czytelnikom, jakie niebezpieczeństwa czyhają na nas w internecie. Kto tak naprawdę zapoznaje się ze wszelkimi regulaminami przed zaakceptowaniem warunków korzystania z danej aplikacji? Czy człowiek jest w stanie złamać swoje zasady, by osiągnąć swój cel i wygrać spotkanie z osobą, o której tak naprawdę nic nie wie? To tylko część kwestii poruszonych przez autora w jego najnowszej książce. 

Historia Łukasza elektryzuje od początku, a Marcel Moss w swoim stylu zaskakuje niekonwencjonalnymi rozwiązaniami. Naprawdę czapki z głów dla tych, którzy wpadli na końcowe rozwiązanie i rozszyfrowali tożsamość Królowej! W przypadku tej powieści po raz kolejny przeszłość ma wpływ na ludzkie zachowanie w życiu dorosłym. Traumy z dzieciństwa tkwią w człowieku niczym zadra i bez fachowej pomocy trudno z nimi walczyć.

Jedynym minusem dla mnie jest postać głównego protagonisty. Jego zachowania były dla mnie trochę arealne. Jakoś trudno mi uwierzyć, by człowiek będący na odpowiednim stanowisku, wykształcony dał się aż tak omamić anonimowej Królowej. 

Jeśli lubicie dobre thrillery, to z całą pewnością powinniście przeczytać ,,Pokaż mi''. Koncept wymyślony przez Marcela Mossa jest niezwykle oryginalny, a zakończenie jest zaskakujące. Nie spodziewałem się aż takiego zwrotu akcji. Z każdą kolejną powieścią Marcel Moss udowadnia swój literacki talent! Mam wrażenie, że autor dopiera rozkręca się! Musicie przeczytać ,,Pokaż mi''. Polecam!


Moja ocena: 8,5/10



Marcel Moss
,,Pokaż mi''
wyd. Filia
Premiera: 3 czerwca 2020 roku.
Liczba stron: 382.









Dziękuję bardzo Filia Mroczna Strona za udostępnienie egzemplarza powieści do recenzji.














1 komentarz:

  1. Kurczę, bardzo wysoka ocena! Mnie "Nie patrz" nie do końca przekonało, więc do "Pokaż mi" podchodzę ostrożnie. Ale przeczytam - muszę sprawdzić czy te wszystkie zachwyty są uzasadnione ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Kryminalny Świat , Blogger