stycznia 24, 2022

stycznia 24, 2022

Artur Górski - Przemytnik

Od pewnego czasu staram się wyjść poza swoją strefę czytelniczą i sięgam po różne gatunki. W przeszłości rzadko zagłębiałem się w historie mafijne. Książki, na które trafiałem opierały się na podobnym schemacie i nie budziły mojego entuzjazmu. Portrety znanych gangsterów i historia ich działalności jakoś niespecjalnie mnie interesowały. W sobotę jednak dzięki niespodziance od Wydawnictwa Skarpa Warszawska zapoznałem się z niezwykle wciągającą fabułą inspirowaną prawdziwymi wydarzeniami. Mam tutaj na myśli styczniową premierę autorstwa Artura Górskiego ,,Przemytnik''.

Laureat bestsellerowej serii z Masą (,,Masa o polskiej mafii'') tym razem opisuje historię jednego z przemytników heroiny. Książka napisana jest w narracji pierwszoosobowej. Tytułowy przemytnik opowiada o swoim życiu, przytaczając wiele wątków, które miały bezpośredni związek z ówczesną rzeczywistością. Dzięki temu czytelnik oczami wyobraźni powraca do lat 90-tych, przypomina sobie o słynnym stadionie Dziesięciolecia, a także poznaje z zupełnie innej perspektywy Turcję. 

Historia opowiedziana przez Górskiego to nie tylko sprawnie napisana książka, ale także realistyczny obraz Polski po upadku komunizmu. Autor postarał się o dobry research, o czym świadczą fragmenty z prasy czy też materiały procesowe przewijające się przez treść ,,Przemytnika''.

Górski skupił się przede wszystkim na najważniejszych aspektach historii kuriera. Książkę czyta się błyskawicznie. Język, styl bezpośredniego zwracania się do odbiorcy sprawiają, że od tej pozycji naprawdę trudno oderwać się.

,,Przemytnik'' to powieść wielogatunkowa. Z jednej strony odnajdą się w niej fani literatury kryminalnej, sensacyjnej, a z drugiej strony usatysfakcjonowani będą także zwolennicy książek opartych na faktach.

Przed przystąpieniem do lektury ,,Przemytnika'' obawiałem się, że może nie być to pozycja odpowiednia dla mnie. Koniec końców cieszę się, że udało mi się sięgnąć po tę książkę. Polecam! Przeczytajcie nową odsłonę Artura Górskiego!

Moja ocena: 7,5/10


Dziękuję Wydawnictwu Skarpa Warszawska za udostępnienie egzemplarza powieści do recenzji.




 


1 komentarz:

  1. Nie znam niestety, ostatni z thrillerami mi dziwnie nie po drodze. Ale uwielbiam tą czaszkę ze zdjęć :D

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Kryminalny Świat , Blogger